2011. március 13., vasárnap

Black Swan ( Fekete Hattyú )

Egy újabb oscar-os film, szóval a tömegfilmnézők szerintem kíméljék meg magukat ettől a kiváló alkotástól, hiszen ők úgyis csak leszólni tudják a jó filmeket......
Valahogy nem volt kishazánkban túlzottan beharangozva, kár, szerencsére a médiából értesültem és a "skizofrén balett táncos" -ra felkaptam a fejem. Bevallom, amint megszereztem, vonakodva álltam neki, lehet a kedv, de lehet, hogy a saját hülye felfogásom miatt, habár legtöbbször az ilyen filmek szoktak nagyot ütni nálam .
A prologue-ban már kiderül, hogy egy komoly tartalommal lett megtöltve. Nagyon tetszett az álommal indító jelenet, és a balett benne valami újat adott, mármint ilyesmit nem láttam ez előtt. Mint, hogy balett akkor A Hattyúk tava, és ennek főszereplőjének kiválasztását várja izgatottan Nina ( Natalie Portman ), kinek anyja is sikeres táncos volt. Már kezdetben is láthatunk betegségére utaló jeleneteket, de szvsz ha a beharangozásban nem szerepel, hogy ő skizofrén a film feléig rá sem jövök, sőt az elején még kerestem is, hogy miért?. Ninának második énje a gonoszabbat, a kötetlenebbet testesíti meg, s ez az oldal mindinkább kibontakozik benne mikor a bepróbálkozó rendezőjétől meglepetésére megkapja  a szerepet. Van egy két dolog ami ezzel kapcsolatban is nyitott marad. De ez jó! Egyre kezd elhatalmasodni felette másik énje, de közben az a szép, hogy ő erről mit sem sejt, másként éli meg, rossz álomnak vagy éppen mást azonosít vele. A teher mindinkább csak nő, egyrészt a szerepe miatt, és, hogy megkövetelik tőle a fekete hattyú miatt a felszabadultabb énjét. Nem hiába A hattyúk tavát játsszák, párhuzamban van Nina létével, de erről majd több kiderül a filmben. furcsa események sorozata követi ezeket, valóság és fikció között ugrálunk, némelynél el tudtam dönteni, de voltak amelyeket teljes homály fedett. Számomra a legmeglepőbb az, hogy milyen mértékben volt benne jelen a sexuális tartalom, persze ez köthető a "hattyú átváltozásához". Némely jelenetek bőven kimerítik az erotikus jelzőt. Kis betekintést nyerhetünk ezen túl, egy balett táncos életébe, megtapasztaljuk a nyomást, mely az őrület határára taszítja az embert, ha nem bele. Több spoilert nem akarok írni, végszónak annyit az átalakulás sikerül, és a végső felvonás tényleg az utolsó lesz.
Portman tényleg nagyot alakított !

ajánlott megnézni:  2x
meglehet nézni: 
mögöttes tartalom: " a hattyú átalakulása"
ismert szereplők: Natalie Portman, Mila Kunis , Vincent Cassel
műfaj:dráma / thriller
láttam: eredeti angol / DVDRIP
total score: 8.4/10

 Trailert aki rámhallgat nem néz, elrontja a lényeget!


<==magyar felirattal


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése